Barns olika intressen

Här hemma så har barnen alltid fått vara med i köket, vare sig det är middag som ska lagas eller en kaka som ska bakas.
(Okej, inte VARJE dag) (och ja, jag har dragit handen genom ansiktet i ren förtvivlan när äggen har åkt i golvet och kastruller kokat över, och frågat mig själv tusen gånger varför jag utsätter mig själv för dessa situationer)

Men det är också väldigt roligt att se hur duktigare dom blir efter varje gång.
Linnea har verkligen intresset, medan Emilia hänger på ibland. Och det är intressant att se hur två syskon, med samma förutsättningar, tycker så olika. Det känns som att man lyckats med att låta dom växa och bli helt egna individer istället för stöpta och formade.

Idag när vi kom hem från förskolan så ville Linnea baka kladdkaka.
Hon tog själv fram ingredienser och redskap, knäckte äggen själv (i skålen)
Min del i det hela var att berätta mått av allt och kasta in kakan i ugnen.

Jag är löjligt stolt!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Mina fina barnbarn, man får vara stolt Erika
du gör det så himla bra

2013-01-15 @ 15:43:48
Postat av: Rebecka

Åh vad duktig hon är!! Moster är också superstolt!!! <3

2013-01-15 @ 16:01:41
Postat av: Karinsblogg.com

Duktigt!

2013-01-16 @ 12:45:12
URL: http://www.karinsblogg.com
Postat av: moffen

Moffen och Barbro är oxå stollta

2013-01-16 @ 12:45:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0