Ny dag!

Jaha, dagen igår var låg.. det är mycket som inte är som det ska med mig just nu. 
Men idag är det som sagt en ny dag, som visserligen inte började på bästa sätt, men som sakta gick åt rätt håll. 
 
Fick fika besök av min gravid vän, och jag fick gotta mig lite i att hon också börjat få krämpor. Det är såklart inte alls kul, jag hoppas verkligen att hon inte får något mer än vad hon känner av nu. 
Jag tycker om att få besök, för  den stunden så kan jag få koppla bort all smärta, jag slipper ligga och gråta i ett hörn och tycka synd om mig själv. Jag får vara "mig själv" för en stund. Annars är "mig själv" väldigt långt borta.
 
Så mycket som är jag, är för tillfället inte här. 
Mitt jobb, som jag verkligen älskar, min roll där och allt jag gör där.. existerar inte just nu. 
Min roll som mamma, som normalt är ute och leker i snön tillsammans med barnen, åker pulka, sitter på golvet och leker med barbies.. hon är tillfälligt borta. 
Rollen som fru, ja.. att få vara delaktig i hemmes skötsel, få känna att jag faktiskt gör någon nytta och kan avlasta min man någon dag som vissa dagar är helt slut efter jobbet. 
Min roll som mig själv, som normalt hoppar i träningskläder och ger mig ut på en frisk löprunda, far och flänger och hittar på saker.. är  tillfälligt borta. 
 
Jag vet att det här bara är en period och att det är en väldigt kort period av mitt liv, men vissa dagar låter jag mig tänka så mycket på allt jag just nu inte kan göra. Då blir det tungt, och det var det igår. 
 
Men.. idag är det som sagt en ny dag. 
 
Efter fikastunden idag fick jag vagnen levererad till hallen! Jag blev helt löjligt glad! Och nu ikväll så har vi (läs micke) monterat ihop den! Och den är så vacker att jag smäller av! 
Jag ångrar inte en sekund valet av vagn och nu längtar jag om möjligt ännu mer tills Selma kommer ut! 
 
Titta så fin den är! 

Kommentarer
Postat av: Jenny

Fina, älskade du. Jag önskar jag kunde ta bort smärtan och låta dig njuta av graviditeten.
Vagnen är jätte fin, härligt att du fick lite positivt idag iallafall.
KRAMAR!!

2013-01-24 @ 20:39:36
Postat av: Mamma

Hej gumman förstår dig att det är jobbigt men du kommer att må bättre håller verkligen med dig vagnen är ursnygg ju nu längtar mormor oxå

2013-01-25 @ 06:50:03
Postat av: Rebecka

Vagnen är jätte jätte fin!!! <3
Hade jag kunnat så hade jag tagit halva din smärta om inte hela! <3 styrkekramar!!!

2013-01-25 @ 20:59:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0