Badplatser

Vi testar lite olika badplatser den här sommaren.
Idag blev det en riktig strandflopp!

Vi tänkte att vi skulle testa Fysingen som vi blivit tipsade om.
Men när vi kom fram så möttes vi av geggamojja och en igenvuxen sjö.
Det blev som ni förstår inget bad där.

Åkte vidare mot Sigtuna och sjudargården. Klockan var nu 10:00 och inte en enda människa på stranden. Både jag och maken börjar undra om vi missat någon viktig information i kommunen. Rådde det utegångsförbud för allmänheten? Var det någon gasläcka någonstans eller ett ufo på väg att landa?

Vi började packa upp oss och tjejerna påbörjade ett sandslott..
Ungefär 1 minut senare kommer en ankfamilj emot oss.
Dom tar sikte mot pappan som ligger på filten, att han klappar med händerna och skäller på dom bryr dom sig inte om.
Och när dom helt orädda börjar smaka på hans fötter så blir tjejerna rädda och vill åka hem.
Inte blir det bättre av att hela ankmaffian på 15 ankor rusar ut från vassen mot oss! Nu är det rena rama skräckscenariet som utspelas på stranden (är lite tacksam just då att vi är ensamma på stranden, ni som hört våra barn skrika vet vad jag menar)
Jag, Emilia och Linnea står på en bänk, med några ankor nedanför oss medan pappan får plocka ihop våra saker.

Det blev ingen mer strand, vi nöjde oss med plaskdammen hemma.
Fysingen och sjudargården fick tummen ner från oss.

Bilder




Kommentarer
Postat av: Krister

Testa badplatsen vid Löwet den är mycket finare än den delen av fysingen ni var på :) så testa att åk dit :)

2013-07-15 @ 23:54:00
Postat av: Rebecka

Hahahahahahhaha jag dog lite när jag läste de här!!! Så jävla roligt!!!! :D :D

2013-07-18 @ 18:27:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0