När Selma kom till oss

Vi gick och la oss vid 22:30.. Hade känt lite värkar under kvällen, men inget som jag egentligen reagerade över eftersom jag känt så i en vecka, och varje kväll hade dom avtagit.  
 
Vid 23:00 hade jag precis börjar slumra när det knäpper till två gånger i magen. 
Jag vaknar med ett ryck och börjar buffa på Micke. Någon minut senare flyger jag upp ur sängen av att det sipprar vatten. 
 
Strax efter kommer värkarna, ordentliga värkar! 
 
Micke ringer min syster och jag ringer förlossningen. 
 
23:30 är Rebecka här och vi åker mot Karolinska i Solna. Värkarna är fruktansvärda och jag är nästan säker på att jag kommer föda i bilen. 
Linnea föddes 25 minuter efter vattenavgång och det är nog det jag har i bakhuvudet. 
 
När vi svänger ut från våran lilla stadsdel så kommer ännu en kraftig värk och nu forsar vattnet ur mig.. i bilen.. i våran leasingbil som vi ska lämna tillbaka om två månader! (tack och lov så har Micke tänkt till och lagt ut plastpåsar och massa handdukar i sätet.. så bilen klarade sig) 
 
Vi är inne på förlossningen 00:00. Jag stapplar in och blir undersökt direkt. 
Öppen 4 centimer.. 
In på ett förlossningsrum, får lustgas.. som egentligen inte hjälper så mycket, men genom masken kan jag fokusera på andningen. Tycker att jag klarar av det riktigt bra, jag får inte den där "jag-kommer-dö-paniken" som jag fått vid dom andra två förlossningarna. 
Jag klarar av att andas, Micke påminner mig någon gång bara då jag håller andan när smärtan är som värst. Men med hans hjälp klarar jag nästa värk bra igen. 
40 minuter senare är jag öppen 8 cm. Värken efter det vill jag börja krysta. Barnmorskan känner igen och säger åt mig att det är okej. Att jag ska följa min kropp. 
Jag börjar krysta och ett par värkar senare föds våran lilla Selma. 00:58 är klockan då. 
 
Hon kom ut lite snett så jag fick sys ihop lite. Ont som fan men man är smått berusad av att beskåda det liv man just klämt ur sig, så det gick bra ändå. 
 
 
 
3550g vägde hon och var 53 cm lång. Mycket hår och stoa röda läppar. 
Världens finaste Selma! 
 
Så mycket kärlek! 
 
 

Kommentarer
Postat av: Maria

Åh vad fint skrivet, jag är så blödig för förlossningsberättelser så jag blir alldeles snyftning när jag läser:) stort grattis till er, så fin hon är! Kram

2013-06-04 @ 11:42:20
Postat av: Veronica

Verkligen världens finaste Selma! <3
Grattis!

Hur sjukt pigg och snygg får man se ut efter en förlossning egentligen!? =)

Kramis

2013-06-04 @ 12:40:32
URL: http://www.eggdonation.blogg.se
Postat av: Jenny

Åh vilken lycka!! Jag blir helt rörd när jag läser hur allt gick till.
Massa kramar!!!!!

2013-06-04 @ 20:06:07
Postat av: Viktoria

Bra jobbat Erika! Vad härligt att hon äntligen är här, som ni väntat! Stort grattis till er alla. Så fin liten prinsessa! Stor kram

2013-06-05 @ 08:16:06
URL: http://viktorialinnea.wordpress.com
Postat av: Karin

Alltså den där ungen. Lätt den sötaste nyfödingen jag sett. Mina ungar var inte i närheten av så där söta.
Selma har dock mailat mig och sagt att du ska känns lite grejer till henne i min blogg.

2013-06-05 @ 20:26:18
URL: http://www.karinsblogg.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0