Nu blir vi nyttiga!

Från och med idag ska vi bli nyttiga!
Bra mat och röra på sig är vad som gäller.

Barnen slipper inte undan. Vi pratar högt och tydligt om hur viktigt det är med nyttig mat.
Vikt nämns inte. Det är inte för barnöron. Nyttig mat är för att kroppen ska må bra, för att man ska vara pigg och glad.

Få inte dåndimpen nu, men från och med idag måste man ha minst en grönsak på smörgåsen (ja, ni läste rätt.. Från och med nu. Vi har varit urdåliga med grönsaker här hemma tidigare)
Tröstar mig med bättre sent än aldrig.

Socker=skit. Det talar vi inte heller tyst om. Barnen vet att godis inte är nyttigt. Däremot så betyder det inte att man inte får äta det. Det är ju trots allt gott, det tycker jag med. En bra balansgång får man ha. Vi vuxna däremot ska försöka minska drastiskt på det.

Och promenader! Massa sköna promenader.
Så småningom ska jag ge mig på en löprunda, men min kropp är inte redo än.

Önska oss lycka till. Jag är taggad!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0