babynest

Pysseldag idag. 
 
Det var riktigt kul att sy, jag är ju som ni vet.. rätt ovan vid det. 
Fick verkligen mersmak. 
 
En sak är iallafall säker, det tar alltid längre tid än man tror. Och ett babynest är inget man gör på en timma eller två. Och helst ska ni ha världens tålamod också. 
 
Nu ska ni få lite tips, om ni tänker ge er på detta själva. 
 
-Använd inte flanelltyg, även om det är mjukt. Det blir inte lika bra.
 
-Köp vanlig stoppvadd till "kanterna" och rullad vadd till plattan. (min kära vän Diana köpte kuddar från Ikea som hon tog vadd ifrån, billigt och sjuttiofemtusen gånger bättre.. på alla sätt. 
 
 
-Köp mer kantband än vad du tror eller har räknat med.. alternativ, kontrollräkna när tanten eller gubben i syaffären mäter upp åt dig. Mitt räckte inte.  
 
-Gör en knut på snöret som du ska ha i kantbandet, så att den inte "går upp" när du nästan ha fått igenom skiten. 
-Sätt en tejpbit på säkerhetsnålen innan du drar igenom snöret också. 
 
 
 
 Lite bilder också. 
nåla och klippa 
 
Sy dit lite kantband
 
Trä i lite tråd
 
I med lite vadd
 
Hundis provligger Dianas babynest som blev galet fin! 
 
Och här har vi min. Det ska synas att det är hemmagjort visst? 
 

 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Har suttit å kollat på bilderna men fattar inte vart å hur man ska sy fast kantbandet? Kan du snälla förklara. Ska ge mig på åtgöra en egen:) tack på förhand

Svar: Ska eventuellt göra en till, kan lägga upp lite mer detaljerat då med beskrivning. Annars kan du kika in i länken som jag la ut några inlägg tidigare.
Lycka till Anonym :)
moggika

2013-03-07 @ 15:27:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0