Förkylning och operation

På tisdag som kommer så har Emilia fått operationstid för att ta bort halsmandlarna.
Och såklart, då kommer förkylningen som ett brev på posten.

Är hon fortfarande förkyld på tisdag så flyttas operationen fram.
Även om det är världens vanligaste operation så är jag ändå nervig. Det sker under narkos och det är otäckt tycker jag. Så, nu när jag är något sådär mentalt förberedd så skulle det vara skönt om förkylningen försvann och vi fick skiten överstökad.

Så, hur botar man förkylning då?
Det går ju inte! Det försvinner ju av sig själv. Men.. Bara för att jag verkligen vill ha bort skiten så testar vi med lite husmorstips.

C-vitamin! Dagens dryck har bestått av apelsinjuice. (Ja, jag är väl medveten om att det är galet mycket socker i skiten, men nån vitamin får hon väl i sig, och ja, jag vet också att paprika innehåller MER c-vitamin än apelsiner)

D-vitamin! 20 minuter i solen idag. Gör att hon producerar lite vitamin. Bra för immunförsvaret.

Blåbär! Antioxidanter! Inmunförsvaret!

Vila! Jag satte på en film (trots det vackra vädret ute) Enda sätter att hålla ångloken till barn lite lugna.

Nu hoppas vi, håll en tumme, att förkylningen är borta redan på måndag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0