Ska sy ändå

Idag ska jag ta mig till en syaffär och köpa tyg. Jo, jag ska sy ändå. Ett babynest ska det bli.
 
Min gravida vän är grymt pysslig av sig, och nu har hon inspirerat mig till att sy ett eget. På måndag kommer hon, så då jädrans ska det ryka om symaksinerna. 
(Micke ska få ta fram gamla bettan och trä i alla trådar i morgon kväll så allt är klart. Jag säger det igen, tur att jag har en huslig make när jag själv brister på den punkten) 
 
Jag hittade ett mönster hos en tjej som också ska ha barn i år, och det såg väldigt fint ut. Inte enkelt dock. Jag höll på att bli tokig bara när jag försökte föreställa mig hur jag skulle sy ihop allt. 
(Tack och lov att Diana är med mig på måndag. Hon är grymt pedagogisk också, hon kan förklara så att även treåring skulle kunna sy det här själv)
 

Jag lovar att återkomma med resultat. 
 
Här är länken till bloggen där jag hittade mönstret. LÄNK

Kommentarer
Postat av: Rebecka

Det kommer du klara kanon! Tyckte det var en jätte fin modell! Spar den sen så jag kan få låna till nästa (om de blir en nästa) :)

2013-03-02 @ 10:42:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0