Bf+10

Tidigt möte hos barnmorskan var verkligen vad jag behövde idag.

Jag vaknade med pyspunka men ju mer av dagen som gick dessdå bättre mådde jag.

Allt såg fint ut med bebis. Jag bad om en hinnsvepning vilket barnmorskan också gjorde. Kändes lite obehagligt, men gjorde inte alls så ont som jag läst att det skulle göra.
Hinnsvepning innebär att barnmorskan, med hjälp av fingrarna lossar hinnsäcken som bebis ligger i från livmoderhalsen. Det gör att ett hormon frigörs vilken kan hjälpa till att få igång förlossningen.

Min barnmorska kunde samtidigt känna att jag nu nästan var öppen 2 cm, och att tappen bara var ytterst lite inåt. Hon trodde INTE att jag kommer behöva en igångsättning. Men, vi har iallafall fått tid på tisdag. Fem dagar kvar! Fem ynka dagar!

Förutom att barnmorskan kunde ge mig hoppet och mitt sunda förnuft tillbaka så har jag även stött på en hel del underbara människor idag. Ett leende och en kram är många gånger vad som krävs för att få mig på bra humör. Det behövs verkligen inte mer än så.
Sen alla samtal och meddelande från andra har också bidragit till att den här dagen blev super.

Tusen tack till er!

Föresten så längtar jag inte bara efter att Selma ska komma till oss, jag längtar också efter att se hur min man egentligen ser ut bakom skägget!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Vilken skäggman du har slår faktiskt min

2013-05-30 @ 19:24:57
Postat av: moster Diana

Tack underbara Erika för din fantastiska blogg , ger mig många skratt ;0) Stackars Micke , vilket skägg !!! Hoppas lilla Selma tittar ut snart / kram

2013-05-30 @ 19:55:56
Postat av: Anne-Sofie

Dags att ändra strategi :) Selma vågar kanske inte komma ut med en pappa som liknar ett murmeldjur ;)
Tror att om Micke rakar sig kommer Selma som ett skott !!!
Kraaaaam <3

2013-05-30 @ 20:16:12
Postat av: Anonym

Hej Erika, hoppas lilla bebis kommer snart. Följer med spänning och tänker på dig, det är ju så segt de där allra sista dagarna, lidelsefull väntan...! Jag har snappat tag i Emilia på skolan och frågat om det blivit någon lillasyster än? Då svarade hon så sött att hon kommer i sommar, ja det är ju juni snart:)
Stor kram till dig:)

2013-05-30 @ 23:53:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0