Bf+9

Ännu en dag har passerat.

Vaknade före Linnea i morse, det händer ju nästan aldrig. Det var nästan så att jag inte vågade andas för att jag var rädd att väcka henne. Men efter en liten stund blev jag rastlös och gick och la mig bredvid henne.
Hon var så otroligt trött, det är verkligen inte likt henne. Våran lilla energiknippe!

Sen rullade dagen igång. Jag hade lite gråt attacker eftersom jag tycker så synd om mig själv.
Jag har känt mig så taggad och laddad inför den här förlossningen.
Jag har läst på om andning, avslappning, vikten av positivt tänkande, målbilder. .
Och nu är allt självförtroende bortblåst. Jag känner istället en rädsla inför förlossningen.
Att jag ska tappa kontrollen som jag gjort med de andra två.

Jag pratade med min käre make om det här ikväll, och han försökte peppa mig till att få tillbaka självkänslan. Men hur gör man det?
Jag ska strax sova och hoppas helt enkelt på en bättre dag i morgon.

Kl 7:45 har jag tid hos min barnmorska. Ska bli spännande att se vad hon säger om allt.

Föresten så fyller min systerson Noel hela ett år i morgon. Så från och med i natt kl 00 och ett dygn framåt så har jag förbud att föda barn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0