Vecka 38

14 dagar kvar nu till beräknad förlossning. Det betyder ungefär att hon kan komma när som helst. Och det får hon mer än gärna göra. Jag är beredd!

Jag var hos min barnmorska idag och allt såg fint ut.

Mitt blodtryck var som det brukar. Mina blodvärden var bra, får sluta med järntabletterna nu också.
Selmas hjärta pickade på fint och hon är numera fixerad.
Hon är fortfarande väldigt aktiv, trots det lilla utrymmet.
Växer gör hon, magen hade iallafall blivit större.

Jag har fortfarande massor med sammandragningar, men inget mer. Lite förvärkar men inte alls så mycket som det har varit. Vi får helt enkelt vänta snällt tills hon behagar att komma. För det finns ju ingenting som jag kan göra för att det ska sätta igång.

Storasystrarna är gärna framme och klappar, kramar och pussar på magen. Och Linnea vill gärna sova med Selmas gossedjur.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0