Selma 4 månader

Idag blev hon fyra månader. Väger 5930 g och är 60,5 cm. 
Hon är fortfarande en väldigt glad liten tjej (så länge hon är mätt, utvilad och blöjan är torr..såklart) 
 
Däremot så har hon den senaste tiden inte alls velat somna på kvällarna, vilket slutar med en övertrött liten bebis som gallskriker. Då är det inget som duger. Nätterna är också ganska oroliga. Vaknar varannan timma och vill äta, eller drömmer. 
Lite desperat så bad jag våran bvc-"tant" om råd idag när vi var där. Hon sa följande
 
Låt henne sova i egen säng. 
Om hon bara skriker, försök att bryta mönstret.. exempelvis med ett bad. 
Ge lite mjölkersättning till kvällen (utöver bröstmjölken) Så att hon verkligen är mätt. 
 
Så, i natt fick jag henne att somna.. i egen säng! Yeey! Jag kände mig verkligen som en supermorsa när jag gick ner för trappen! 
 
Vi har även börjat introducera andra smaker än mjölk. Gurka, fruktpure och gröt. Det är alltid lika kul att se minen på henne när det kommer en ny smak.
 
Hon blir överlycklig när hennes storesystrar kommer fram och busar med henne, och kastar långa blickar efter dom när dom springer iväg och leker. 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0