Söndag

Dessa söndagar. 
Dagen då man lämnar en hel vecka bakom sig och står och stirrar en ny i ögonen. 
 
Söndag. Det är då man sitter i soffan med pösmage efter att ha ätit alldeles för många bullar på kalaset innan. Ätit lite för mycket godis under lördagen och kanske alldeles för mycket fredagsmys dagen innan det. 
 
Men, i morgon är det måndag. Den mest perfektaste dagen att förändra något. Man ligger på söndagskvällen och planerar stordåd. 
"Från och med i morgon så ska jag dra ner på alla dessa smörgåsar som jag mår så pösig av" 
"Från och med måndag så ska jag sluta med socker, eller åtminstånde minska på det" 
"Från och med måndag ska jag börja träna mer regelbundet" 
 
Visst känner ni igen er? Okej, kanske inte alla.. bara alla vi operfekta människor. 
 
Och sen kommer måndagen, och vad händer? Jo, likt en förbannelse så drar man i sig ännu mer smörgåsar till frukost än vad man normalt gör. Helst med någon sliskig marmelad på. Och den där inplanerade promenaden som man skulle ta regelbundet, varje morgon, den uteblev. 
Allt blir liksom sju resor värre. 
 
Så, i morgon när jag vaknar så ska jag inte förändra livet. Jag tar det på tisdag istället. 
 
Bilden har ingenting med texten att göra. Men den är söt. Och hon är söt, alltid. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0