Måndag

Nya vecka, nya möjligheter.. Woohooo!
Säger jag med det bredaste leendet!

Klockan ringde 5:30.. Hasade mig ur sängen och styrde mot badrummet. Tvättade av mig sminket (som jag sovit med) och på med nytt kladd.
Linnea vaknar, Selma vaknar. Letar kläder som funkar både vid 4 och 20 grader. Emilia vaknar.
Ger barnen yoghurt med müsli (vilket jag får ångra mig bittert lite senare eftersom yoghurt mättar lika länge som en ynka ärta, om inte mindre)
Ammar, skickar iväg ett mail om fritids till Emilia, klär på barn och går mot bussen..

På bussen får Emilia ont i magen.. Nervös, tänker jag och talar om för henne att det säkert går över. Gör det inte det så får jag väl hämta henne.

Efter lämning på skolan knatar vi sakta mot öppna förskolan. Där blir vi mycket väl bemötta av glada barnskötar. Vi pysslar lite, leker lite, pratar lite.. Och lagom till sångstunden tittar jag till min mobil och ser att jag är enormt eftersökt! Artontusen missade samtal, minst.. Skolan har ringt, och maken har ringt.
Typiskt!
Så går det när man ska vara duktig närvarande förälder och INTE hålla i mobilen hela tiden!

Pappan har redan åkt från jobbet och hämtat Emilia, plockar upp oss på öppna förskolan och kör hem oss.
Vrålhungriga barn får lunch och nu sitter dom tysta och nöjda och tittar på film.
Själv känner jag hur huvudvärken kommer krypandes. Brygger kaffe i hopp om att det bara är lite abstinens.

Nu sitter jag här vid köksbordet, dricker kaffe ut ungarnas muminmugg och känner mig lite trendig. Eco mjölken kan jag också stoltsera med. Måste ju nästan ta ett kort och instagramma för alla hur trendig jag är.

Klockan slår snart 12. En måndag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0