Studiedag

...är lika med trion hemma med mamma. 

Något jag lärde mig i somras under vårt långa lov tillsammans, är att uttråkade barn har en förmåga att bråka. (Jo, det är nyttigt att ha lite tråkigt ibland osv, jag håller med om det) 

Men vissa stunder i livet orkar man bara inte med allt tjafs. Så, då är det enklast att hålla ungarna sysselsatta. 

Vi gick ut i skogen. Letade efter svamp, men dom hade gått och gömt sig. Plockade istället lite andra fina höstting som finns överallt. 

Linnea sprang runt som en liten rumpnisse. Smaskade i sig ett gäng torkade blåbär och visade oss alla platser som dom brukar gå till med förskolan. 



Och Selma hängde på magen där hon sen somnade!  Hon älskar verkligen bärselet, kanske ska man skulle investera i ett som är lite mer skonsam mot min rygg också? 

Väl hemma igen värmde vi på lite choklad och åt kakor! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0