Våran Tweene

Hon fyller sju år om ett par månader. Eftersom att hon är vårat första barn så har vi inte så mycket att jämföra med. 
Men jag antar att det är så här dom är, sjuåringarna. 
 
Hon tar inte ett "Nej" utan att först argumentera och disskutera saken med oss. Humöret svänger från superglad till superledsen. 
Hon lyssnar intressant på nyheterna på radion och vill inte bli störd när det är nyheter på bolibompakanalen.
I söndags så var hon på party hos en klasskompis med middag! 
Meningar som "men alla andra har.. " kommer mer och mer..  
 
I måndags efter fotbollsträningen så hade vi en liten disskusion hon och jag. Den lät ungefär så här:
 
"När vi kommer hem så får du duscha, borsta tänderna och sen sova. Vi ska upp tidigt i morgon"
 
"Men jag är inget barn längre mamma"
 
Där fick jag bita mig i läppen ett tag.
 
Eftersöker en handbok till tweeneföräldrar.
 
Älskade lilla barn. Väx inte upp så fort. Stanna där du är nu. Lek i massor!
Du är underbar, precis exakt som du är. ♥
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0