Hade vi inte en deal Selma?

Typ att du aldrig någonsin skulle skrämma livet ur mig och få alla hårstrån på huvudet att ändra färg?

Så från och med nu så låter du bli att ramla och slå i huvudet och skrika som att någon satt en kniv i dig, för att sen kräkas ner halva badrummet? okej?

När jag stod där i badrummet med kräket forsandes omkring mig så hade jag två saker i huvudet.. hjärnskakning? och ska jag ringa 112 eller vårdguiden?
Jag ringde vårdguiden, hamnade i 20 minuters kötid, varpå min anslutning i mobilen försvann när jag hade köplats 3.
Vid det laget så var Selma glad och precis som vanligt igen.

Efter en timma ringer jag igen, bara för att ha det lite på det säkra. vi pratar ett tag och sköterskan tycker inte att vi behöver åka in, eftersom att hon var sig själv igen. Men hon skulle ringa upp om ett par timmar bara för att kolla läget.
Nu sover hon bevid mig. Vi ska ha koll på henne under natten.

Föresten så kom Linnea hem tidigare från förskolan idag med magont.
Och hon var faktiskt rätt tagen. Hittade henne sovandes i soffan när jag precis givit henne fri tillgång till surfplattan.
sen kräks även hon.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0