how to make en grinig mama.

Två saker påverkar mitt morgonhumör.

Sömn. Kaffe.

I natt har jag sovit som en röv, hur en röv nu sover.
Selma har haft en jobbig natt. Antagligen alla miljoner vattkoppor som skaver.

Men sömnbrist i bagaget så ser jag fram emot den största koppen kaffe.
När jag plötsligt inser att KAFFEFILTRET är slut!
Åååh.. jag slår mig för pannan och i ett nafs har jag förvandlats till en otrevlighet.
Jag har förvisso kapselmaskinen, men det är inte alls samma sak.. inte alls!

Sen eskalerar det bara.. hittar inte det jag ska ha, tappar, drämmer osten i köksbordet, barnen bråkar.. och mina fötter har helt plötsligt fått superkänsel och jag känner varenda smula på köksgolvet, varpå jag sliter fram dammsugaren och nästan gnuggar sönder parketten. klockan är 06:30. Och min man har mage att stå och fnissa åt mig bakom hörnet.

Selma ligger och sover nu. Stora tjejerna har speldag och sitter framför datan.
Om en timma bör vi vara på väg mot förskolan med Linnea. Vi får se hur dagen tar sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0