infektioner och annat gott

Trot eller ej, men det vände inte idag heller.

Emilia kunde fortfarande inte gå ordentligt, och senare under dagen märker jag att en liten del av hennes läpp blivit gul. Såg inte alls så bra ut, så efter telefonsamtal med vårdcentralen så fick pappan i huset åka till barnakuten med henne.
Infektion. Under huden.
Vi ska nu hålla det helt och rent så är allt snart bra igen.
Jag som i huvudet misstänkte en livsfarlig mördarbakterie kände en viss lättnad.

Selma då? Hon har dragit på sig en riktig förkylning. Men kopparna börjar torka så det är ju positivt iallafall.

Linnea ser man inte så mycket av om eftermiddagarna. Hon flyr hemmet så fort bästisen kommer hem från skolan.
Jag förstår henne, jag vinner inget pris som "bästa föräldern" nu förtiden. Och två sjuka och totalt odugliga syster är inget att hurra för.

Föresten så hade en limpmacka rymt från påsen i morse vid frukosten. Tydligen så hade den lagt sig under köksbordet, varpå Selma hittade den senare under dagen.





Kommentarer
Postat av: Petra på höjden

Men sötplutten!

Hoppas skruttorna kryar på sig snarast! Sjukstuga här med, Dexters första feber, behöver väl inte säga att mitt mammahjärta gått i tusen bitar.. Fy, va jobbigt det är!

När ni och vi friskat på oss kan vi väl ta en promenad? :)

2014-02-07 @ 23:12:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0