kikärtsbiffar...

visst har väl alla familjer en sådan där dag i veckan då tiden inte räcker till och allt bara måste flyta på?

vi hade en sån dag idag.

Emilia slutade skolan 13:15 idag och vi hade egentligen tid i överflöd. så vi passade på att besöka nya biblioteket..

Efter alldeles för många minutrar där, hittade tjejerna något att låna. Även om Linnea var mindre nöjd då boken hon riktat in sig på inte fanns. (vad är föresten grejen med att låna exakt samma bok varje gång?)

Sedan var vi hem och vände i dörren då vädret var oemotståndligt.
Efter det smäller det bara till..
Tiden! som jag haft så mycket av idag!

Och vad var det till middag? Kikärtsbiffar.. som (tydligen) tar en helvetes jävla tid att laga.

läser receptet noga, inget får fela.
skölja kikärter, hacka i matberedare med lök och vitlök, sen mixa, i med ägg och mjölk.. citronsaft.
Forma biffar.
Vid den här tiden kliver maken snart innanför dörren, klockan är cirka 16:15.
klockan 16:30 måste jag och Emilia åka till fiollektionen, och helst ska hon ha ätit innan.
Ni anar stressen va?
Forma biffar och doppa i sesamfrön!
Men hur i helvetes jävlar ska jag forma en biff, med något som rinner mellan fingrarna på mig?
HUR gick detta till?
Min pedant till man kommer hem och möts av ett kaos.
Jag kastar i ett par kluttar av smet i stekpannan och hoppas på ett mirakel.
Det sker inga mirakel.
Men. Vi äter iallafall (smaken var det inget fel på, dock tyckte Linnea att "kycklingen" smakade konstigt)

Sen bar det av mot fiollektionen.. vi hann!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0