Träna med barn?!?

Som om det skulle vara något enkelt!
Hur gör alla andra? kan någon skicka över instruktionsboken?

Inte för att jag vill vara sån, men..
Barnvagnspromenad fungerar skitbra, så länge alla barn färdas i vagnen. Annars får man vara glad om man tar sig 100 meter i rask takt. Det ska tittas på stenar och träd och tillslut så kommer det klassiska "jag ooorkar inte längre, mina ben har gått av"
Nej, cykel fungerar inte heller..

Jag och Linnea gick till en backe för någon vecka sen, Selma stod ju nedanför i vagnen medan jag och Linnea turades om att springa upp och ner. Det fungerade rätt bra, men jag blev inte så jätte svettig om man säger så, . Barn tröttnar snabbt. i

Min kusin driver en väldigt inspirerande träningsblogg www.movemoreexplore.se
Där tipsar hon bland annat om att göra övningar hemma, hiit heter det tydligen. Jag laddade ner en träningsapp som heter sworkit. Har testat det ett par gånger nu och jävlar så jobbigt det är.
Idag involverade jag även barnen i den cirkusen. Försök att göra plankan med en bebis hängandes på ryggen på dig, och två större barn som energiskt ska tävla om vem som gör övningarna mest rätt!
Vi tog oss iallafall igenom 10 minuter och jag får nöja mig så.

Såatte..Försöka duger, men jag tror jag lägger min nya livsstil på kvällstid.



ja, vi har trasmattor och en gammal symaskin hemma.



Kommentarer
Postat av: sandraw

Tack för länken :* ♥
Svårt för mig att säga hur man ska göra med barn men det var en idé :)

2014-02-26 @ 10:33:23
URL: http://www.movemoreexplore.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0