Träning

Jag vet att det här är ett ämne jag tagit upp flera gånger. Men jag kommer ju aldrig någonstans. Får aldrig arslet ur vagnen eller vad det nu kallas.
Eller jo, arslet kommer ur vagnen. I två dagar eller så. Typ måndagar och tisdagar.. sen glöms det bort fram till slutet på veckan. Och när lördag och söndag kommer så fattar jag det helt makalösa beslutet att "den här gången blir det på riktigt, nu jävlar ska jag komma i form"
Och jag börjar bra, precis som våra svenska herrar i femmilen.
Men så går det ett par mil och jag bara orkar inte. För det är ju tusen gånger skönare att ligga under filten i soffan än att svettas på golvet i någon ställning som kallas "plankan".
Eller orkar gör jag ju, det handlar bara om bekvämligheten.

Skulle behöva en dos självdisciplin. Verkligen.



Kommentarer
Postat av: Jenny

I know the feeling.. Det där är typisk Jennysyndrom

2014-02-25 @ 03:04:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0