En sådan idag.

Dom inträffar inte så ofta, men när dom väl gör det så önskar man att man aldrig klivit ur sängen.

Oflyt. Det är vad jag syftar på. En hel jävla dag med konstant oflyt.
Sådana där småsaker som gör livet en aning besvärligare.

Som att man slår i stortån i tröskeln. Lägger bilnyckeln i den fickan som är mest oåtkomlig. Välter ut glas. Lägger handen i en smörgås. Snubblar på mattan precis innan man ska smyga ner för trappen. Sköljer av en sked "fel" så allt vatten hamnar på tröjan. Tvättlapparna fastnar i varandra när man byter en bajsblöja på en bebis som gör piruetter på skötbordet. Stänger av tvättmaskinen 2 min för tidigt för att man tittat fel och måste tvångsöppna luckan. Fastnar med foten i bh:n som jag slängt på golvet nedanför sängen (ja, jag klär av mig och låter det ligga i en hög nedanför sängen och hoppar snabbt ner under täcket) och snubblar när jag ska ge Selma nappen som hon precis tappat.

Och det där var inte än hälften!
hoppas på en bättre dag i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0