slutspurt

I morgon är det måndag igen. Sista veckan innan jag återgår till tjänstgöring inom äldreomsorgen.

Blandade känslor. Verkligen.

Så vad hittar vi på denna sista vecka?
Funderar på att sitta och stirra på barnen konstant, dygnets alla vakna timmar. Bara för att jag kan, och om en vecka kan jag inte.
Ska jag kanske fira? Jag har ju trots allt semester nu. Lägga mig halvnaken på altanen så att jag får en härlig bränna innan jag är tillbaka på jobbet. Så att alla mina kollegor kan säga hur fräsch jag ser ut, trots tre småbarn och rätt snålt med sömn... Nä, det där lät ju bara konstigt.

Jag vet. Jag ska vara den PERFEKTA mamman. Som har ALL tid i världen att vara rolig, och pyssla och skratta och aldrig vara arg eller bestämd. Laga barnens favoritmat som dom kommer äta utan klagan. Vi ska ha aktiviteter varje dag och sen kan jag lägga upp det på Facebook och instagram så att alla andra kan berömma mig där och "gilla" mina bilder.

Så gör vi.



Kommentarer
Postat av: Misan

Ha ha! Det är bra Erika! Jag är inne på min sista vecka jag med, blandade känslor....
Kram Misan

2014-03-24 @ 08:59:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0