När slutar man att vara förälder?

I min värld så har jag som egen person valt att sätta mina barn till livet. Det är mitt val, inte mina barns. I min värld så är jag mina barns förälder genom resten av mitt liv, och deras och en evighet efter det. När man väl är en förälder så kan man inte avsäga sig den rollen. Hur gammal man än är och hur gamla barn man än har. I min värld så står jag likt frågetecknet själv, när föräldrar helt plötsligt väljer bort sina barn. Jag kan omöjligt få in i mitt huvud att det egentligen är vad personen vill. För hur kan man välja bort sina barn? Är inte den kärlek jag känner till mina så självklart som jag tror? Skulle inte alla föräldrar gå genom eld för sina barn? Det är ganska tydligt att så inte är fallet. Det finns dom barn, vars föräldrar väljer andra vägar i livet, än just den viktiga rollen att vara förälder. Det finns dom barn, stora som små, som ser sina föräldrar vända ryggen till. Jag är ett sådant barn.

Kommentarer
Postat av: kusincarolin

fy fan va bra, du satte ord på mina tankar o känslor. precis samma funderingar går ja med i mitt hjärta. och det är så ologiskt så jag blir illa mående.
Det bryter mot naturens lagar, modersinstinkten.
Jag är helt utan förståelse över min egen situation.

jag gör som dig o refererar till mig själv, jag är mamma livet ut, mina ungar är alltid mina ungar och jag går genom vatten och eld för dom, jag offrar deras pappa och mig själv. porrkarriär eller mördare.... de e min unge, oavsett.
Träffa mig! skriker hjärtat.
Träffa ditt barnbarn!
nej, det går över mitt förstånd.

2014-05-11 @ 21:09:43
Postat av: Jenny

Jag vet hur jobbigt det har varit med en förälder som inte har funnits där eller brytt sig under största delen av din uppväxt och hela dina barns uppväxt. Du har varit stark och jag vet att du kan vara det nu med hur jobbigt det än är. Som min syster sa till mig en gång i tiden, "vi väljer inte våra föräldrar."
Sänder massa styrkekramar❤️

2014-05-12 @ 07:25:08
Postat av: barbro och moffen

vi finns alltid.

2014-05-12 @ 08:49:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0