Fyra små ord

Så roligt med alla besökare igår. Riktigt kul. Men, nu lämnar jag politiken och återgår till vardagen igen. För i min värld så tuffar vardagen på. 
 
Ni vet på morgonen, när hela familjen ska upp, äta frukost, klä på sig..ja ni vet. All morgonbestyr.
När båda föräldrarna börjar tidigt, och barnen måste lämnas 06:30 på förskola och fritids. Då flyter allt på.
Jag har analyserat det hela lite och kommit fram till att det helt enkelt måste bero på att barnen egentligen inte hunnit vakna när vi lämnat dom tidigt. Dom går runt som i dvala och vi föräldrar kan styra precis som vi vill.
 
 
Men när jag jobbar kväll, och vi har lite mer tid på oss på morgonen, då jävlar uppstår det alltid ett mindre kaos här hemma. Föreställ er filmen "ensam hemma" när dom ska iväg till flygplatsen och alla har försovit sig. Precis så är det. Det är bara musiken i bakgrunden som saknas.  
Och ni vet dom där små orden, dom absolut mest förbjudna orden för små barnöron. Dom liksom slinker ur mig och jag kan inte stoppa det. Det bara kommer, likt en magsjuka. "Vi börjar få bråttom
Efter dom orden så har hela helvetet verkligen brytit ut. Lillan bajsar garanterat två minuter innan vi ska gå, Linnea fastnar med borsten i en tova och vrålar så taket lyfter från huset. Och jag själv står och läser skolbloggarna i sista sekund och sen nycklar är borta. 
 
 
Är det nu som jag borde skriva att jag älskar dom mest i hela världen? 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0