Inte socialdemokrat, men..

Jag kan inte låta bli att förundras över mångas reaktioner när nu Socialdemoraterna fick flest röster i riksdagsvalet igår. 
På många låter det som att vi helt plötsligt levt loppan under dom senaste åtta åren. Jävlar så bra vi haft det! Vården är tipp topp och på förskolor och skolor skenar betygen uppåt och alla är så glada och lyckliga. 
Och alla vi orika människor har helt plötsligt tjänat flera tusen, MINST, i månaden genom dom sänkta skatterna. 
Sist jag kollade i min plånbok så var i varje fall inte jag höginkomsttagare. Alltså har jag inte tjänat många korvören på några "skattesänkningar"
 
Har dom verkligen, v e r k l i g e n, gjort det så jävla bra? 
Är det inte så att vi i Sverige har rätt dåliga resultat i skolorna?
 
Och på vissa förskolor har det serverats knäckebröd och vatten till mellanmål, för att gå med vinst.
Är inte vården rätt katastrofal? Det ÄR nedskärningar överallt och patienter har förvandlats till kunder. 
Och hur är det egentligen för våra pensionärer i samhället. Har dom haft det så bra de senaste 8 åren? Det har skett skattesänkningar i etapper och så sent som 2013 fick dom en "skattesänking" som gav, (håll i er nu) hela 50 kronor mer i månaden ungefär! Det är ju fantastiskt! 
 
Ja, vi kommer få betala mer skatt. Men om det är vad som krävs för att få ett verkligen fungerande samhälle, så är jag mer än villig att betala för mig. 
Och jag är mer än villig att betala högre skatt, så att dom som verkligen behöver hjälp, också får det. 
Om jag någongång själv står där, så hoppas jag innerligt att vi har en regering i sverige med öppet hjärta för medmänsklighet.
Problemen med bidragen är inte bidragen i sig, utan idioterna som lyckas utnyttja det systemet. Och jag vill verkligen tro att dom är få. 
 
Ingen kan förutspå vad som kommer hända i vårt lilla land. Vi vet hur det har varit, men inte hur det kommer bli. 
Sluta grina och gå till jobbet istället. 
 
Med vänliga hälsningar
En som röstade på miljöpartiet
 
 

Kommentarer
Postat av: Malin

Kan det inte vara så att om vi inte hade haft det styre vi hade, hade det varit ännu värre än vad det varit i skolor, vård och omsorg? Om vi tittar på länderna runt om i Europa så har ju länderna ett efter ett hamnat i djupa finansiella kriser, men inte vi... Det tycker jag iaf säger en hel del om det styre vi haft! Tack! Anders Borg för att du räddade Sverige när vi andra inte ens visste att vi behövde räddas.

2014-09-15 @ 14:00:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0